"Varga Márton SZKI - A második otthonom"
Kertfilozófia:
Az iskolai család
Az iskolában a diákokat és a tanárokat az együtt eltöltött idő, a sikerek és kudarcok, a közös cél érdekében tett erőfeszítések és együttműködés kovácsolja össze, és válik egy családhoz hasonló közösségé. A közös cél esetünkben a szakma elsajátítása, megtanulása. E folyamat során először csak a közösen, együttes tudással, erővel készített tervek, alkotások, munkák aratnak sikert. Ezek hozzák meg önbizalmunkat, alapozzák meg későbbi önállóságunkat. Szakmánkban szép példa erre egy kert megtervezése és makettezése. Az egymástól jövő gondolatok, elképzelések gazdagítják fantáziánkat, nézőpontunkat, biztosítják a terv sokszínűségét, kreatívságát. A sok együttlét során az iskolában is megjelennek a családra jellemző tulajdonságok. Ezt még az is elősegítheti, ha a tanulás idilli, békés, nyugodt környezetben, ’családias’ hangulatban történik. Számomra tehát a közösség és ennek jelszavai (együttlét, bizalom, együttműködés, empátia) jelentik és jelképezik a családot az iskolában.
A versenymű egy családias hangulatú tanóra jelenetét mutatja be - utalva az iskolánk kertjében meglévő ülőfalra, ahol szabadtéri tanórák zajlanak. A tanulók ülőhelyei mögött a parképítő technikus diákok által készített kerti makettek kapnak helyet, hogy a látogatóknak ilyen módon is ízelítőt adjunk ’Vargás családunk’ mindennapjai tevékenységéről. A fa útburkolat az iskolakertből kikerült nyesedék aprítéka, ami szintén második otthonunk terméke és teljesíti a korszerű greencity alapelvet is. A bejáratnál elhelyezett zöld ablak az akadálymentes kertek alapelvét követi és a mentális képalkotást segíti elő, ezen túlmenően pedig felkelti minden látogató érdeklődését és beinvitálja a látogatót egy elmélyültebb szemlélődésre.